Shenet Forum  Växter Råvaror Recept Referens Sök Kontakt Hem

Gå tillbaka   Shenet Forum > Hudvårdsforum > Acne (finnar, pormaskar och annat sånt vi alla lider av)
Registrering FAQ Medlemslista Kalender Sök i alla forum Dagens inlägg Markera forum som lästa

Besvara

Ämnesverktyg Visningssätt
Gammal 2007-09-27
rUeD rUeD är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2007-09-27
Question Vägen ifrån akneproblem eller motsatsen?!

Tjena!
Är en kille på 19år, snart 20. haft problem med akne sedan 16års ålder ungefär.

Har nyss börjat en kur med Tetralysal 300mg som jag ska ta 2ggr dagligen som jag fått utskrivet av en läkare idag mot akne.

Jag har mest "märken" efter finnar sen förut som suttit i väldigt länge och vill inte liksom försvinna, ser lika illa ut som finnarna nästan.

Får man inte nya finnar dagligen eller varannan dag så har man några redan framme som man stör sig på dygnet runt...och varje finne lämnar märken såklart , i övrigt tvättar jag huden med lactacyd och sedan stryker på basiron 5% innan läggsdags.

Nu ska vi se vad som händer framöver!! vore roligt med lite kommentarer från folk som vart i samma sits och hur dom fått för resultat!

Kommer uppdatera eftersom hur det blir!

hörs / rUeD
Reply With Quote
Gammal 2007-09-29
rUeD rUeD är offline
Medlem

Tjena
Läkaren sa att efter minst en månad ungefär börjar man se något resultat med tetralysalen. Det stämmer nog om man har tur, det får man se längre fram, hittills bara gått 2 dagar. Fått 3 nya finnar rätt omgående runt munnen/hakan varav en av dom är såndär "pain"finne som spänner mycket bara man rör munnen och som är röd på ytan men ingen utbuckling direkt.

Ingen aning om det är av tetralysalen man fått dem, som en såkallad uppblossning men man får köra vidare och hoppas det blir bra ju fler dagar som går

/ rUeD
Reply With Quote
Gammal 2007-10-03
rUeD rUeD är offline
Medlem

Hallå igen, snart en vecka gått och ingen större skillnad enligt mina ögon men en vecka är ju ingen tid att få nått bra, hoppas bra resultat kommer!!!

/ rUeD
Reply With Quote
Besvara

Ämnesverktyg
Visningssätt

Regler för inlägg
Du kan inte starta nya ämnen
Du kan inte svara
Du kan inte bifoga filer
Du kan inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG] -kod är
HTML-kod är Av
Snabbval till forum

Tiden anges som GMT +2. Klockan är nu 15:47.