Shenet Forum  Växter Råvaror Recept Referens Sök Kontakt Hem

Gå tillbaka   Shenet Forum > Medlemmarnas recept > Hudvårdsrecept
Registrering FAQ Medlemslista Kalender Sök i alla forum Dagens inlägg Markera forum som lästa

Besvara

Ämnesverktyg Visningssätt
Gammal 2010-01-16
cinna cinna är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2010-01-01
Question VÅTSERVETTER RECEPT?

Hej hej, Jag är ny på forumet, och har äntligen kommit mig för att tillverka egna produkter, det är super skoj!!
Jag har en bebis och vill absolut inte använda marknadens våtservetter på honom, utan har haft våta servetter med vanligt kranvatten. De klarar sig ett tag, men jag funderar på om det finns möjlighet att ha någon tillsats så de klarar sig längre??

Tack på förhand!!
Reply With Quote
Gammal 2010-01-16
Mimmi Mimmi är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2006-04-05
Plats: Kungälv
Hej
Jag använde ituklippta tygblöjor (typ tygtrasor) som våtservetter till mina barn. Med kranvatten och tvål om det behövdes. Så sköljde jag ur den efter varje gång och efter ett tag åkte den i tvätten. Då slipper man konserveringsmedel och konstigheter.
/mimmi
Reply With Quote
Gammal 2010-01-16
CaK CaK är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2009-02-13
På mina båda barn har jag inte använt våtservetter förutom när vi varit på villan där det inte finns rinnande vatten. Personligen tycker jag att det annars är alldeles onödigt. Tvätta med vatten och använd självgjord olja i stället Jag la även tygblöjor åt babyna och inga problem uppstod. Endast då vi var på villan och hade engångsblöjor blev rumpan alltid lite röd. (Bastu finns så rumpan blev ju nog tvättad när vattnet blivit värmt)
Reply With Quote
Gammal 2010-01-18
Ainu's Avatar
Ainu Ainu är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2008-07-20
Plats: Helsingfors, Finland
Här finns ett recept på våtservetter. Har själv gjort liknande, med rosenvatten och glycerin, blev riktigt bra.
Förvarar dem i minigrippåsar med ungefär fem i varje, de påsar jag inte använder håller jag i kylskåpet.
Reply With Quote
Gammal 2010-01-19
cinna cinna är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2010-01-01
Tack så mycket, precis va jag sökte =)
Reply With Quote
Besvara

Ämnesverktyg
Visningssätt

Regler för inlägg
Du kan inte starta nya ämnen
Du kan inte svara
Du kan inte bifoga filer
Du kan inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG] -kod är
HTML-kod är Av
Snabbval till forum

Tiden anges som GMT +2. Klockan är nu 07:50.