Visa enstaka inlägg
Gammal 2007-03-20
hovaprest hovaprest är offline
Hedersmedlem

Medlemsdatum: 2004-12-20
Hej, visst bör ni anmäla. Om hon har allt i ordning så gör ju en anmälan ingen som helst skada för henne.

Jag har anmält en produkt som såldes som helt allergisäker, trots att den innehåller ämnen som är välkända att ge allergier. När jag kontaktade den svenska försäljaren och föreslog att hon skulle kontakta ex Astmaochallergiförbundet för att få information så skrattade hon bara åt mig. Det tänkte hon definiftivt inte göra eftersom hon litade på de uppgifter hon fått av leverantören. Då kunde jag ju inte göra mer i det samtalet utan anmälde till Konsumentverket. Därifrån fick jag sedan att mail att de hade skickat det vidare till Läkemedelsverket.

Att ni vill anmäla handlar ju inte om att ni vill "sätta dit" någon utan att ni vill att de som handlar, och inte har den information ni har, ändå skall kunna känna sig säkra. Omsorg om sina medmänniskor alltså. Våra lagar har ju inte kommit för att försvåra, utan det finns ju en anledning till att de finns. Om man sedan tycker att de inte behövs mer får man väl jobba på att ta bort just den lagen, inte bara att strunta i den.
Reply With Quote