Visa enstaka inlägg
Gammal 2006-01-21
Emms Emms är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2006-01-12
Hej fuzzy!
Klart att roaccutan hjälper! Man blir ju jättefin efter ett tag i huden och efteråt när torrheten försvinner. Men det varar inte alltid så..och att man ska få permanenta biverkningar som att alltid vara nedstämd och depprimerad och vissa har försökt ta livet av sig, är inte värt det.
Då finns det andra behandlingar.
När jag skrev 2 kurer menade jag att jag ätit roaccutan först en behandling (1 halvår) och sen en till efter cirka 1-2 år. Jag fick göra det eftersom när roaccutan går ur kroppen och efter ett tag till så kommer finnarna ofta tillbaka om man har svår acne. Så man behöver upprepa behandlingen. Speciellt om man får acne som ung (vet inte hur gammal du är)
Klart du ska bekämpa din acne men ta bort ärrbildning ska du inte göra förrän sex månader efter att acnen försvunnit.
Retane har jag aldrig hört talas om, däremot att dom kallar det accutane?

Jag har haft mkt mer biverkningar än muskelsmärtor ja..bla dom jag skrev om innan.
När jag gick under behandling däremot hade jag mest torra läppar, ögon, hår. Ledvärk.
Jag har inte börjat motionera nyligen , jag har dansat mkt i ca fem år och sista tiden nu i stort sett varje dag.

Biverkningarna du skriver är dom typiska du får reda på hos din läkare och som står i broschyrerna du får hem. Där står inget om permanenta muskelskador, Hjärnskador som leder till depressioner och mentala störningar och kronisk tarmsjukdom tex. Vilket det nu har gått larm om. Roaccutan är också ett cellgift mot cancer.

Jag hade svår muskelvärk och mina vader krampade konstant så jag inte ens kunde gå i trappor nu tills jag slutade träna över jullovet. När jag rör på mig mkt nu kommer det alltid tillbaka och jag avslutade min senaste behandling sommaren 2004!

Tycker att du fått en alldeles för stark dos av din läkare!!
Eftersom du nu antagligen redan slutat kuren råder jag dig iaf att aldrig äta dom igen!

Mvh
Reply With Quote