Visa enstaka inlägg
Gammal 2006-01-18
Fuzzy Fuzzy är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2006-01-18
Emms!

Jag har konsumerat Roaccutan i 5 månader snart. Det är 5 kurer. Och är klar med kurerna om 5 dagar. När jag började med Roaccutan så hade jag problem med Acne, men hade mycket svårt med Keloider som är ärrbildningar av Acne. Jag hade testat allt som man kan få mot Acne, Tetralysal, salvor och mycket mer.

Läkaren i Sverige ville inte skriva ut Roaccutan till mig. Så när jag var utomlands besökte jag en läkare där som skrev ut Retane och är detsamma som Roaccutan i Sverige. Roaccutan finns bara i kapslarna 10mg och 20mg i Sverige, de kapslar jag konsumerar är på 20mg och 40mg, som kommer från utlandet och är starkare. Läkaren som jag besökte utomlands tycket att läkarna i Sverige skulle ha skrivit ut Roaccutan tidigare, för att slippa alla Keloider (ärrbildningar). Men nu finns alla ärr. Vilket är lite trist, som har gett ett nytt problem.

När jag var tillbaka i Sverige så var jag tvungen att ta kontakt med en läkare före konsumering, för att man måste kolla levervärden m.m. Jag kontaktade läkaren som inte vill skriv ut Roaccutan till mig. Men nu gick det bra att konsumera Roaccutan, läkaren hade då inget ansvar om det skulle ske något.

Jag har styrketränat under en 4 års period, så jag fick muskelsmärtor, som gjorde att jag inte kunde träna på flera dagar. Jag hade svårhet med muskelsmärtorna under en månad. Nu så har jag inte några problem med muskelsmärtorna. Det är bara en liten del av alla biverkningar jag haft.

Men jag tycker att Roaccutan har hjälpt och jag har idag ingen Acne, samt så har många Keloider (ärrbildningar) försvunnit. Och det är några dagar kvar av min sista kur.

Är det bara muskelsmärtorna som du har problem med?
Och har du börjat att motionerar nyligen?

Här är några biverkningar som Roaccutan kan ge. Torrhet, ögonirritation, muskelsmärtor, hårförändringar och humörväxlingar.

Andra, mindre vanliga biverkningar är huvudvärk, illamåenden, trötthet, svettning, menstruationsrubbningar, nedsatt hörsel, synförändringar och mycket flera, men de flesta biverkningarna försvinner vid avslutad behandling.

//Fuzzy
Reply With Quote