Visa enstaka inlägg
Gammal 2006-08-23
Admin's Avatar
Admin Admin är offline
Administratör

Medlemsdatum: 2002-05-13
Bemötande

Creamrome har reagerat mycket starkt på den kritik som framförts. Eftersom företag inte får vara medlemmar i forumet och därför inte kan göra inlägg/bemöta kritik har jag erbjudit Crearome att bemöta kritiken per mail för påföljande publicering av mig. Crearomes bemötande lyder:

Angående Crearomes webbshop;
Vår verksamhet har funnits i 20 år och under dessa år har många många tusen nöjda kunder gjort sina beställningar via postorder eller i vår webbshop.
Givetvis gör även vi fel ibland, som vi då verkligen anstränger oss för att rätta till på ett snabbt och bra sätt.

Vi gömmer inga texter, eller försöker få några kunder att överta vårt ansvar för att leverera varan. Däremot är texten ett bra sätt för oss att be våra kunder om hjälp att upptäcka när det blir fel. Vi köper en transporttjänst av Posten som i 99,5% av fallen fungerar utmärkt, men när det blir fel behöver vi hjälp av våra kunder att påpeka och beskriva detta för Posten. Ansvaret är givetvis i slutändan vårt (eftersom vi har ingått avtalet med Posten), vilket vi också skriver i våra köpvillkor: "Om eventuell tvist med posten eller
transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss".

Vi har nu valt att förtydliga våra texter om returrätten ytterligare, för att ingen skall kunna missförstå vad vi skriver. Innehållet i texten är dock oförändrat, full returrätt gäller som det alltid har gjort.

Vi följer alla konsumentlagar, och rekommendationer från branschföreningar.
Vår verksamhet granskas mycket noga och godkänns varje år av en auktoriserad revisor.

Det känns för oss på Crearome mycket tråkigt att bli felaktigt utpekade som "ohederlig webbshop", speciellt eftersom vi alltid byggt vår verksamhet på öppenhet, ärlighet och att det skall kännas inspirerande och utvecklande att vara kund hos oss.

Jag vill också förtydliga att vår verksamhet inte på något sätt skall blandas ihop med den typ av verksamhet som SannaNature driver.

Med vänlig hälsning/Best regards,

Tobias Bååth
Marknadschef/Marketing Manager

Senast redigerat av Admin : 2006-08-23 klockan 15:55. Orsak: Rättat korrekturfel
Reply With Quote