Visa enstaka inlägg
Gammal 2006-10-19
Aurora's Avatar
Aurora Aurora är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2006-05-06
Citera:
Ursprungligen postat av foolishrice
Jag vet inte om tester av extraktet ens har genomgått toxicitetsprövningar in vivo... vilket i sig gör saken mer osäker, tycker ni inte?
Beror på hur man tolkar situationen. Jag ser det så här, det har inte genomförts in vivo prövningar för att det finns inte behovet. Inga fall har raporterats där cancer/utslag/alergisk reaktion/etc har uppstått. Finns det inga biverkningar då finns det ingen anledning att undersöka ( eller ingen intresse att finansiera undersökningar). Detta är min tolkning

Citera:
Ursprungligen postat av foolishrice
Ett fräscht nyframställt extrakt utan tillsatser visade ingen mikrocidal effekt. Uttryckligen för att de inte har tillsatser som ger effekt. Har ni framställt egna extrakt som förhindrat mögel/bakterietillväxt?
Jag använder egen extrakt och den funkar för mig (alltså i mina produkter). Jag har dessutom testat den på vissa grampositiva bakterier (klass 2) och vissa svampar på labbet och den funkade. Men det var mina egna undersökningar på fritiden, ingenting jag gjorde i stor skala. Dock har resultaten övertygat mig.
Reply With Quote