Visa enstaka inlägg
Gammal 2010-09-29
Vildvittra Vildvittra är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2010-09-27
Smile Ny på detta, hjälp!

Hej alla!

Har nyligen hittat denna fantastiska sida, väldigt roligt och intressant att kunna få dela era kunskaper om aromaterapi. Jag har själv länge varit intresserad men inte kommit till skott och vågat prova att tillverka grejer själv.

Jag skulle vilja få tips på enkla recept med inte så jättemånga ingredienser helst. Har gjort en hudolja till mig baserad på mandelolja, jojoba (ca 10 %), med rose otto och neroli i. Till mig är den för torr känner jag och jag undrar om jag kan använda den och späda ut med något så jag inte behöver göra om från början. Jag har väldigt torr hy, inte känslig alls, börjar få rynkor (är en sån som åldras med mycket rynkor tror jag när jag ser mamma och mormor). Vill ha en riktigt återfettande antirynkolja. Funderar på att blanda i gurkörtsolja och avokado, vad tror ni om det? Sen skulle jag gärna vilja tillverka nån kräm eller nåt smör till att ha ovanpå oljan för jag är så torr, men det verkar så krångligt. Nån som har bra tips?

Sen har jag en fundering. Förr köpte jag en del dyra krämer och oljor, bl a Decleor som ska vara ren aromaterapi typ och svindyr. När man läser på deras aromaoljor så innehåller de "pure essential oils" vilket för mig verkar märkligt. De måste väl ändå blanda ut de eteriska oljorna i någon bärarolja eller? Det framkommer inte från den innehållsförteckningen jag läst, nån som vet?

Tacksam för mycket råd och tips!
Reply With Quote