Visa enstaka inlägg
Gammal 2008-05-06
lia.elisabeth lia.elisabeth är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2008-02-10
Hehe, ja, 60.000 känns som lite extremt för att sälja lite torkad Johannesört. Men jag tror hon hade missuppfattat, jag tror det är om jag vill registrera ett läkemedel med johannesört i som det ska kosta det. Hon har skickat det vidare till en som har svarat ett nonsenssvar som inte betyder någonting, och skickade det vidare ytterligare när jag frågade vad det egentligen betydde. Sedan fick jag ett standardsvar av nästa person, som skulle återkomma när hon hade kollat upp det ytterligare, i början av mars.

Ja, man undrar ju var gränsen går faktiskt. Det finns ju småaffärer som lite allt möjligt och gör EN tvålbatch av färdig tvålmassa med en.. älg i eller något, bara som lite roligt. Men det är klart - är det ett större företag som inriktar sig enbart på produkter som ska reggas... fast jag tycker ändå att det ska vara procentuellt av vad man tjänar på det. Och kanske första året fritt, för att man ska komma på vad som säljer, vad som är värt att fortsätta med, och inte behöva betala för 30 produkter som ingen vill ha. Eller möjligheten att få dispens, som säkert skolklasser och så får när det gäller bullarna om man bara säljer en burk i månaden. Dispens att betala, inte att registrera.

Som med allt detta blir det ju rätt absurda lagar när folk kommer ikläm, och det är ju jättebra att diskutera detta med Läkemedelsverket, ju fler desto bättre - om inte annat för att de ska lära sig, för det verkar inte som att de är enormt pålästa tycker jag.

Och ja, jag planerar att bli den gumman om sådär en 50-60 år Man får ju hoppas att utvecklingen har gått framåt då...
Reply With Quote