Visa enstaka inlägg
Gammal 2010-11-10
Vaxet Vaxet är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2009-11-30
Bivax, sockertensid m.m. bytes mot lite allt möjligt

Jag kan byta bort:
  • guarkärnmjöl (New Directions). Detta är "vanligt" guarkärnmjöl, inte guarhydropropyltrimethylammoniumklorid (vilket är det hemmakokare brukar avse med guarkärnmjöl)
  • dimetikon
  • cyklometikon
  • bivax (från biodlare)
  • sockertensid (Sannanature)
  • cetearylalkohol (New Directions)
  • stearinsyra
  • doftoljor/eteriska oljor, i de flesta fall "testarmängder" om ett par ml men i vissa fall lite mer. Säg till om du vill ha en lista.
  • raffinerat sheasmör (New Directions)
  • epsomsaltet verkar jag inte göra av med. Bör ha kvar åtminstone 100 g att byta med.
  • karnaubavax
  • natriumbensoat (Urtegaarden)
  • liten testmängd av diverse: ett par olika tensider, capric/caprylic triglycerides... Fråga!
  • torkade örter till te, utan känd kosmetisk användning: pepparmynta och lakritsrot

Jag vill ha:
  • eterisk olja av salvia. En liten skvätt "testmängd" om 0,5-1 ml räcker utmärkt.
  • aloe vera-juice, minst 20 ml
  • tensider i fast form, till schampokakor. Jag har SCI (Sodium Cocoyl Isethionate) men vill gärna ha även något annat
  • hasselnötsolja som har doften kvar
  • mandelolja med doft
  • polyquaternium-7 eller liknande "kamma lätt"-ingrediens till balsam
  • doftolja tobak, syren eller äpple. EO syrén. "Doftprov" duger utmärkt, en liten skvätt bara så jag kan utvärdera doften och bestämma mig för om jag vill köpa...
  • lämna förslag!

Jag finns i Stockholm, så bor du på samma ort/har vägarna förbi slipper vi porto.

Eftersom jag gör bara åt mig själv är jag inte särskilt känslig för korta datum eller t.o.m. nyligen utgånget datum, men jag vill veta vad det står på originalförpackningen.

Senast redigerat av Vaxet : 2012-04-23 klockan 13:03. Orsak: uppdaterar
Reply With Quote