Visa enstaka inlägg
Gammal 2010-09-04
Morticia's Avatar
Morticia Morticia är offline
Moderator

Medlemsdatum: 2007-01-30
Plats: Stockholm
Svar: Ansiktsvatten, klurigt att få till nu

Citera:
Ursprungligen postat av Korpglugg Visa inlägg
Har du tvålarna till håret också?

Jag gör egen tvål. Brukar använda margarin och olivolja. Har haft lite kokosfett också. Köpt olivtvål som är gjort på bara olivolja och lut och ej bearbetad efteråt (tagit bort glycerin eller liknande) borde väl vara lika bra den.

Köpesaker har aldrig irriterat mig förrän nu när de proppar med fruktdofter/fruktgrejer och natriumbensoat.

Tror du att något födoämnesallergi kan ge lokala problem i hårbotten? Om man t.ex. redan har lite problem just där, att det är ens svaga punkt liksom?

Ska fråga hudläkaren om det. Jag vet att jag fick svagt utslag på björk när jag pricktestade för tio år sedan. Det korsregarar väl med några saker har jag för mig. Tyvärr upplystes jag inte om allergin, utan man sade till mig att pricktestet var utan anmärkning, så jag visste inget förrän jag begärde ut journalen nyligen. (Tyvärr vanligt att läkare slätar över och säger att allt är bra om det inte avviker jättemycket - detta var inte enda provet som avvek och som kunde förklara vissa problem.)

Senaste tiden har jag varit täppt i näsan nästan konstant (mindre när jag är uppe förstås) och det verkar ju lite misstänkt. Inga ögon som rinner eller så dock.

Ursäkta att jag kom off topic.
Jag använder Agno oliv naturell till hela mig.

Man kan ju får klåda på benen av mat man inte tål. Så då borde man kunna få det i hårbotten?
Och framför allt i kombination med någon hud/hårprodukt.

Ibland så kan man bli "frisk". Barn kan växa ifrån allergin. Men vuxna... ja, då får man lära sig leva med den.
Reply With Quote