Visa enstaka inlägg
Gammal 2006-10-17
hovaprest hovaprest är offline
Hedersmedlem

Medlemsdatum: 2004-12-20
Sant, vad gäller vad kollagen är, men man tar ju inte det från människor, utan oftast från fisk eller människofoster. Då spelar det ju ingen roll om vi också har det naturligt i kroppen. Men det är ju på grund av att man har det i kroppen som man försöker framställa det på annat sätt.

Vad gäller mineraloljor så har ju även läkare i TV (fråga doktorn) sagt att det bland annat täpper till huden. Och många med mig kan vittna om att det har negativ effekt på huden. Du kan väl ändå inte mena att vi också har mineraloljor naturligt i kroppen? Däremot har vi andra fetter. Och de vegetabiliska och även de animaliska fetterna liknar mycket mer vårt eget fett.

Jag har absolut ingen ekonomisk vinning av att ta upp dessa grejer, eftersom jag inte säljer något, däremot har jag personlig erfarenhet!! Och många med mig har samma erfarenhet. Däremot blir jag lite fundersam vad du har för vinning av att försvara det kemikalieindustrin tar fram?!

Vem har sagt att det finns behov av att smörja in sig med allergener. Men ju mer kemikaliska grejer ju mer allergier, trots att det sedan är mest de naturliga ämnena som framkallar allergier. Detta enligt många läkare som jag genom åren har träffat när jag har sökt dem för mina barns allergibesvär. Och allergiker har ofta stort behov av att smörja in sig med något eftersom deras hud ofta är påverkad.

Däremot finns det behov av att smörja in sig. Då tycker jag det är viktigt att det är bra produkter, som jag törs lita på och som är bra för naturen också. Ex tidigare hade jag mycket eksem främst på smalbenen vintertid. Så mycket att jag hade mycket ärrbildning där också, detta trots mycket insmörjande med de salvor jag fick råd om på apoteket och även utskrivet på recept. Sedan jag började göra mina egna hudvårdsprodukter (som jag gjorde utan tanke på att mina besvär skulle bli bättre) så har jag inte haft ens tendens till eksem och till och med ärren är borta.
Reply With Quote