Visa enstaka inlägg
Gammal 2010-04-28
eisot eisot är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2007-02-08
Plats: Vojakkala, norr om Haparanda
Lattevisp för att blanda mindre mängder Guarmjöl, Xanthangum och annat som behöver snabb vispning i första stadiet.
Även för att vispa mindre mängd vispgrädde. Snabbt å lätt om man har ett smalt glas 1/3 fullt.

Metallmått sats (krydd, tsk, msk, etc) köpt på IKEA, plastversionerna mådde inte bra av eteriska oljor.

En tjock 500 ml glaskanna (saft/mjölk typ men med tjocka väggar) köpt på ÖB. Håller värmen fantastiskt bra när man ska blanda större mängd oljedel i vattendel eller tvärt om.

En juvelerarvåg köpt billigt (ca 70,-) från Amazon i UK som mäter 0,1 gr.

En IR termometer som ger temp direkt och inget slafs mellan olja- vattendel. Bara peka och tryck. Älskar den, fick den av min pappa. Finns för ett par hundra på Biltema bl.a.
Använde tidigare digital termometer, sån där med pinne man sticker i köttet. Fungerade jättebra men är ljusår långsammare än IRen.

Värmeljusformar till doft-vax-smältisar. Jag tar användna, ploppar ur veken och sedan kokar formarna med diskmedel. De blir som nya.
Även Biltemas hjärtformade iskubsformar av gummi använder jag till smältisarna. Och vanliga iskubsformar förstås.

Steriliseringstabletter för nappflaskor köpt billigt från Amazon UK. För att sterilisera alla verktyg och pytsar och sånt innan krämtillverkning. Ett alternativ till att koka eller köra i ugnen, allt tål ju inte värme.

Ätpinnar i hårdplast. Från någon Kina restaurant. Steriliserar dem och rör med dem.

Senast redigerat av eisot : 2010-04-28 klockan 22:26.
Reply With Quote