Visa enstaka inlägg
  #8  
Gammal 2006-04-26
ian ian är offline
Medlem
 
Medlemsdatum: 2006-04-26
Inlägg: 2
Hej hej!

Jag är snart 19 år och ska precis avsluta min första Roaccutan kur som jag har tagit nu under ett par månader. De biverkningar jag har känt av är torrhet och lite hårfällning. Torrheten kändes tråkig i början men det blev en del av vardagen och när man får den under kontroll är det inget problem överhuvudtaget, jag använder en hudkräm från apoteket som heter Locobase och är en specialkräm för mycket torr hud - den funkar väldigt bra för mig. Hårfällningen ser jag inte som något problem, det syns inte alls på mig. Mitt ansikte har blivit jättefint och jag kommer inte ens ihåg senaste gången jag hade finnar i ansiktet, mitt huvudproblem är dock ryggen och där har jag fortfarande kvar - ganska tung akne.

När det kommer till andra biverkning som viktökning är det inget jag märkt av, jag är ganska smal av naturen och det har inte påverkat mig.
Dock blir jag nästan lite rädd när jag läser alla inlägg om Roaccutan, vissa har det bättre, andra har det sämre, jag visste t.ex. inte ens att man skulle eller borde ta mer än en kur. Men känner man att man inte mår bra av medicinen kan man ju, och bör, avsluta kuren.

Hur som helst har jag en positiv upplevelse av medicinen och jag skulle rekomendera den om du har det jobbigt med akne i ansiktet.
Reply With Quote