Visa enstaka inlägg
Gammal 2003-05-20
Milou's Avatar
Milou Milou är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2002-12-09
En upphovsrätt tillfaller initialt alltid upphovsmannen som sedan är fri att överlåta den till vem han vill. Om du är intresserad av att marknadsföra nämnda energi är det alltså gud du bör vända dig till (se till att få en skriftlig överlåtelse bevittnad av två vittnen). Vilken gud som helst går antagligen bra, men vill du vara säker på din sak så se till att kontakta den gud som var först med energi.

Man kan inte få patent på metoder inom healing eller kroppsvård (Patentlagen 1kap 1§ 4p)
Däremot kan man ansöka om att t.ex. ordet reiki skall vara ett skyddat varumärke i klass 41 (undervisning mm.) samt se till att ta väldigt mycket betalt för allt som säljs (kurser, broschyrer osv) under namnet reiki samt stämma alla som, utan ens tillåtelse, påstår sig undervisa i reiki. Det är dock inte säkert att man vinner, herrans vägar äro stundtals outgrundliga!

Frågan "Får man andas utan att betala trängselavgift?" är så komplex till sin natur att jag måste rådfråga min guru innan jag törs lämna ett definitivt svar.

Mvh
Milou
PS
Tao is a hollow vessel,
And its use is inexhaustible!
Fathomless!
Like the fountain head of all things.
Its sharp edges rounded off,
Its tangles untied,
Its light tempered,
Its turmoil submerged,
Yet dark like deep water it seems to remain.
I do not know whose Son it is,
An image of what existed before God.
DS
Reply With Quote