Shenet Forum

Shenet Forum (http://www.shenet.se/forum/index.php)
-   Redskap och burkar (http://www.shenet.se/forum/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Köpa en (1) pumpflaska (http://www.shenet.se/forum/showthread.php?t=2207)

Korpglugg 2010-12-23 08:58

Köpa en (1) pumpflaska

Jag vill köpa en glasflaska med pump. Ska ha till diskmedel jag gör själv. Möjligtvis kan jag tänka mig att köpa upp till 5 st för att ge bort eller om man har duschcreme i dem.

Men var kan man köpa en sådan? Crearome tar fantastiska 89 kr i frakt, plus straffavgift 63 kr om man köper under 600. Och eftersom de flesta saker de säljer går att hitta billigare på andra ställen, så har jag slutat helt att köpa där så det blir inte "årets stororder" längre.

Sanna nature hade ingen pump.

Om ni känner till någon fysisk butik i GBG-området, så är jag intresserad av tips om det också, förutom internettips som är bäst för mig.

Mimmi 2010-12-23 14:02

Svar: Köpa en (1) pumpflaska

Hejsan
Vad tror du om en vanlig tvålpump som man har i badrummet. Finns ju massor av sånna där det säljs toaborstar, tvålkoppar, toapappershållare mm. Nån som blir snygg i ditt kök finns nog. Förhoppningsvis till ett OK pris
/mimmi

Korpglugg 2010-12-23 14:20

Kanske kan vara en idé, men jag har lite speciell stil, och en tidlös glasflaska med pump skulle nog bli bäst. Såklart kan jag ju försöka med ditt tips tills vidare/tills jag hittar rätt flaska, så tack för tipset :) Det är ju klart bättre än att återanvända Neutrals fula flaska ;)

eisot 2010-12-26 14:05

Det finns en hel del i England och så länge frakten är under 2 kg är det inte blodigare än i Sverige. Har inte kollat om de två första har minimum order, de andra vet jag har det inte.

Baldwin, UK
Färgade flaskor

Aromantic, UK
New directions, UK

Själv har jag en låda med frostade 160ml, 24mm öppning, flaskor. Jag har vita pumpar till och/eller "naturlig" (lite transparent) disc cap. Flaskan ser ut så här:
Frostad flaska
Skicka ett PM till mig ifall du är intresserad.

Korpglugg 2010-12-27 12:32

Tack! Baldwin verkar ha det jag vill ha, och frakten var ok, speciellt ihop med hur billiga flaskorna var. En av de andra siterna ville 25 pund för att frakta två flaskor ^_^

Och tack för erbjudandet om flaska, men det är inte en sådan jag söker, utan de vanliga som tydligen kallas "syryp bottle" eller "winchester bottle". :)

Ska nog passa på att köpa några stycken, för duschcreme, schampo och diskmedel.

eisot 2010-12-27 13:34

Kul att du hittat nåt intressant. Jag tycker också att Baldwin har mycket och snygga grejer. :)

Mimmi 2010-12-28 10:20

Hej igen
Kom att tänka på att du frågade om något ställe i Göteborgsområdet. I närheten av Munkebäckstorget finns en hälsokostbutik som heter Solrosen. De säljer Crearomes produkter. Ringer man några dagar i förväg så brukar de kunna ta hem grejer ( om det är något särskilt man vill ha). Men de har ett bassortiment. Har själv handlat där flera gånger. Inget porto och ingen maxgräns. Toppen tycker jag.
/ Mimmi

Vaxet 2011-01-01 11:44

Pumpflaska av glas. Kan inte de här heminredningsbutikerna typ Granit tänkas ha nåt sånt?

Korpglugg 2011-01-03 10:51

Tack för tipset. Kollade på Crearomes sida nu, och de verkar ju ändå inte ha en tillräckligt stor flaska.

Korpglugg 2011-01-03 10:52

Jo, det har de nog. Men det som jag har tänkt mig, är en basic flaska, helst brun. Inga designade saker eller så.

Tiden anges som GMT +2. Klockan är nu 22:28.